lördag, mars 20, 2010

Vi drar till fjällen...

I morgon åker jag och sonen till fjällen på skidsemester för att fira epafarfar som fyller 60 år. Vi är totalt elva personer som ska bo i en ganska nybyggd lägenhet alldeles nära backen.


Inte för att det spelar mig någon roll. Om det är nära backen alltså.
Jag åker ändå inte skidor.


Hahaha, jag och MBF åkte ner till franska alperna på skidsemester på det glada åttiotalet. Troligen mest för att det var coolt för jag åkte inte skidor på den tiden heller. Men jag var nog inte särskilt cool när jag tog av mig skidorna och promenerade ner för en grym puckelpist som någon hade lurat ner oss i...

Jaja, det är en vääldigt liten bild, men där står i alla fall jag på ett par skidor i Avoriaz för länge sedan!


Denna gång ska jag bara njuta av ledigheten och miljöombytet. Det känns lagom att ta en paus från jobbet nu när jag har jobbat i två veckor. Det har gått bra men samtidigt varit två tuffa veckor.




Nu ska jag och jubilaren, som inte heller åker skidor, sköta markservicen i fjällen. Ja, alltså koka kaffe, sola lite, dricka en kall öl i nån snödriva, tända grillen, kanske sola lite till.


Själv hoppas jag få några stunder för mig själv då jag kan promenera ut i naturen med min kamera och min iPod.


Men det första vi gör när vi kommer upp till fjällen blir att fira lilla kusinen som fyller ett år!

Jag kommer nog inte åt nån dator denna veckan så håll ut tills nästa spännande (....) blogginlägg kommer om drygt en vecka! Puss o kram!

Inga kommentarer: