tisdag, mars 30, 2010

Pengar

Ja just det, idag handlar min blogg om pengar.

I går tittade jag på Maria Montazami i programmet "Hollywoodfruar" när hon och maken gick in i en affär för att köpa en ny jacka till maken. Han hittade en jacka. Maria hittade också lite fina jackor och mössor. De handlade för drygt 26 000:-. Bara sådär.

Idag betalade jag alla min räkningar.
Det är mycket månad kvar i slutet av lönen, märkte jag.

Jaha, just det! Jag har ju inte fått några pengar från Försäkringskassan ännu.


Frågan är ju om jag ens kommer att få några. För den som har makten och härligheten i detta land är just Försäkringskassan. De kanske beslutar att jag inte ska få några pengar alls. Eller så får jag mina pengar. Men inte när jag behöver dem utan när de behagar ta tag i ärendet som handlar om mig och min stora sorg.

Jag vet att jag inte borde gnälla, det gäller ju bara två veckors ersättning och det finns de som har det värre.

Men två veckors lön är ju mycket för mig!

26 000:- är ännu mer!

214 595 981:- är alldeles för mycket!

Tänk att en ensam vinnare kammade hem just den storvinsten på Lotto i lördags. Helt sjukt! Det är alldeles för mycket pengar för en enda vinnare, tycker jag.

Om man delade vinsten på tio personer skulle fler personer bli snuskigt rika.

Jaja, jag skulle inte backa för 214 miljoner kronor...


Inga kommentarer: