lördag, november 28, 2009

Trollflöjten

I torsdags fick jag två gratisbiljetter till genrepet av Mozarts Trollflöjten på Göteborgs opera.
Jag fick bestämma mig snabbt om jag ville ha dem så jag fick ringa några telefonsamtal och till slut ordnade min väninna A så att hon kunde följa med.

Jag har varit på Göteborgs opera flera gånger och tittat på musikaler men jag har aldrig varit på någon opera förut.

Vi fick jättebra platser precis i mitten.

Det var en helt fantastisk föreställning! Den var humoristisk och färgsprakande och sångarna sjöng så att jag fick gåshud.

Bilderna har jag lånat från Göteborgsoperans hemsida:



Jag älskar Mozarts musik och har alltid sagt att jag vill gå och lyssna på nån föreställning med hans musik och nu äntligen fick jag göra det. Det borde jag göra oftare.
Särskilt när man får gratisbiljetter...

Här kommer den välkända arian ur Trollflöjten som Nattens drottning sjunger:

3 kommentarer:

mockapocka sa...

Nu blev jag sugen att gå på opera! Jag vill också ha gåshud.

camillos sa...

Ja, gör det! Skithäftigt!

Ellinor sa...

Häftigt!