torsdag, november 19, 2009

Röda ögon och röda bockar

I lördags kväll kom en förskylning hastigt på mig och sedan dess har jag nyst och snytit mig om vartannat.


I tisdags när jag vaknade mådde jag pyton så jag skyndade mig att svälja två Panodil till morgonkaffet innan det var dags för ännu en dag på Borås högskola.


Jag drömde på natten att en av mina två bokrapporter inte blev godkänd. Det var en väldigt tydlig dröm och jag såg den stora röda bocken och texten "skriv om"...


Så inte nog med att jag mådde pyton, jag var alltså också jättenervös inför litteraturseminariet som vi inte skulle ha förrän på eftermiddagen.


Men efter en bra föreläsning, en god lunch på stan och en lektion i pedagogisk drama var det äntligen dags.


Jag blev godkänd!


Fast med kommentaren att sammanfattningen av boken var "bra men lite kort". Men jag vet med mig att sammanfattningen var väldigt kort.


Så när jag satt i måndags kväll med rapporterna av nästa två böcker så ansträngde jag mig för att det skulle bli bättre denna gången. När jag var klar, så där vid midnatt, var mina ögonvitor faktiskt helt röda. Man kan nästan säga att jag skrev och läste så ögonen blödde. Nästan. Inte konstigt att jag mådde pyton dagen efter kanske?



Detta är inte mina ögon, bilden har jag hittat på nätet. Men lika röda var dem...


Undrar om den där röda bocken kommer nästa gång?...




Min kära lilla son har fyllt femton! Jag hade fullt sjå med att se till att vakna innan honom så att jag kunde väcka honom med min sköna sång. Not! Jag kraxade mest på grund av min förkylning, men jag lyckades i alla fall väcka honom innan hans väckarklocka ringde.



Lilla gubben! Femton år! Det är väl inte klokt vad tiden går!

När han kom hem från skolan fick han välja middag och eftersom att jag mår dåligt så kan man väl säga att jag ledde honom till att välja china/thai till middag. Jag ringde och beställde, pappa körde mig. Praktiskt och gott. Tror jag, för jag har nästan inget smak- eller luktsinne kvar...


Till efterrätt blev det bakelse!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ditt godkända prov. Förstår att det måste varit jättejobbigt, speciellt när man är dålig också.

Du hade ju lyckats med att göra det mysigt för din fina son i alla fall, trots att du var dålig. Men det är väl så när man är mamma. =) Ellinor

camillos sa...

Tja, man är ju inte bara mamma utan också arbetande och studerande, så det är bara att bita ihop ibland...
Men för sonen skull gör jag allt!