fredag, februari 20, 2009

Myggan

Jag har haft en väggmålning i en liten genomgångshall. Fast målningen var enorm i denna lilla hall. Men nu är den borta, överspacklad.

Min käre bror som har målat den bodde i min del av huset före mig. Vi bytte "lägenhet" för åtta år sedan. Vi slog helt sonika upp ett stort hål i väggen mellan våra vardagsrum. Genom hålet bar vi sedan våra grejer en hel dag. När alla saker kommit på rätt plats byggde brorsan upp väggen igen. Dagen efter hade jag kalas för sonen som fyllde sex år. Väggfärgen var knappt torr när gästerna kom.

Färgen var knallgul. Liksom mitt sovrum. Och köket, fast en småblommig knallgul tapet. Allt var gult!
Genomgångshallen var också knallgul. Med en enorm väggmålning. Så här såg den ut:


Vi brukar kalla den för myggan, men många tyckte att den såg ut som ett monster.

Nu är alla mina rum målade med vitt förutom en fondvägg (det är ju såå modernt...) i vardagsrummet som är målat i en nyans som kanske hette nougat, eller nåt.

Sonens "plastfarfar" eller farfar2 kanske man kan kalla honom är målare. Ja, alltså jag har faktiskt målat om alla mina rum själv! Men jag kände att jag inte fixade myggan själv. Så han håller på att hjälpa mig med spackling och målning. TACK för det!!!
Så här såg det ut härom veckan:



Här slipades myggan innan första lagret med spackel kletades på, väldigt proffsigt!
Hålet i väggen bredvid är en annan historia, fråga brorsan...
Fast nu är det lagat:


Nu är hela myggan överspacklad i alla fall, och hålet med!

I morgon ska jag vara barnvakt åt mina underbara små systerbarn. De tycker båda två om att hjälpa moster med matlagningen.
Undrar vad vi ska hitta på då?
Får väl fundera på det.

Nä, jag frågar väl barnen i fråga helt enkelt.

2 kommentarer:

Jo sa...

Hej! Kul att hitta din blogg, ska lägga till dig inne hos mig... Håller med, jag tycker att det liknar ett monster. Eller ET. Eller en sån där alien.

Kan du inte visa några kort? Är så nyfiken på hur de ser ut... Kanske syns på mässan?

//Josefin

Anonym sa...

Nu har även jag läst din blogg.
Åhh, vad intressant, fortsätt i denna andan.
Nim