tisdag, februari 24, 2009

Kronprinsessan och toaletter

Ingen kan väl ha missat dagens stora nyhet, att kronprinsessan har förlovat sig. Kul för henne. Ja, det tycker jag verkligen. Synd bara att hon har väntat så länge.
Själva bröllopet ska ju inte stå förrän nästa år och Vickan blir ju inte precis yngre. Tänk när hon ska skaffa sig en lite tronarvinge precis som det förväntas av henne. Tänk om det visar sig att hon inte blir gravid. Vad händer då? Ska hon genomgå fertilitetsutredning och behandlingar eller kanske adoptera en liten kinesisk prinsessa eller en liten colombiansk prins? Är det möjligt? Vad säger statsministern om det? Hmm...

Anledningen till att jag funderar i dessa konstiga banor är kanske att jag vet precis vad jag gjorde idag för 15 år sedan. Det var denna dagen min son kom till. Först hormonbehandling med tabletter och en spruta dagen innan på vårdcentralen, efter stängningstid till och med.
Alla våra vänner visste ju om detta, så dagen D ringde sambons vänner och frågade om han ville gå med ut på krogen. Kul, va? Eller bara dålig humor? Vi skrattade alla åt det för alla visste ju...

Men som sagt, jag önskar Vickan lycka till och hoppas att allt går bra för henne och den blivande prinsen.

Tänk, jag kommer faktiskt i håg när jag var liten och frågade mamma om prinsessor verkligen gick på vanliga toaletter...

2006 var vi på Öland och då köpte vi biljetter till Victorias födelsedagsfirande, det som sänds på tv. Här är en bild jag tog då:





1 kommentar:

Anonym sa...

Nu börjar jag ju fundera...Får den kungliga familjen adoptera??
Kan inte påminna mig att jag nånsin hört nån som gjort det...
Snacka om att känna pressen att bli gravid..
Men är man av kungligt blod så får man väl all topp hjälp med fertilitets vård och dylikt...

Tack för en super trevlig kväll igår:)
Kram "Blåklinten" Anna