onsdag, december 22, 2010

Mac


Som du kanske vet sedan tidigare så är jag en pryltokig kvinna när det gäller saker med knappar och displayer. Tur att jag inte är rik för då skulle jag ha en himla massa apparater och när skulle jag ha tid att använda dem? Fast om jag var rik skulle jag kanske inte behöva jobba heltid?

Det är så att vi har fått nya datorer på jobbet, en till varje pedagog. Den är ju jobbet som äger den men jag har då "fått" en egen som jag också får lov att ta hem varje dag om jag vill. OM jag vill? Jo, tjenare! Så här ser skönheten ut:


Japp, det är en MacBook! Jag satt hela eftermiddagen i går och lekte med den och lärde känna den. Kul! Jag har haft Mac förut men sedan många år tillbaka har vi haft PC hemma men nu har jag båda. Passar en pryltokig kvinna som mig!

Nu ska jag alldeles strax åka till jobbet och det blir min sista dag på...länge.

3 kommentarer:

Annika sa...

Trodde nästan du köpt en Ipad... Nu har jag beställt en Nokia N8 telefon - längtar tills den kommer! Den skall ha väldigt bra kamera - och det kräver ju jag som är så kräsen när det gäller fotokvalitet! Kram

Anonym sa...

Min familj anklagar mig, att jag gillar min nya Mac bättre än dom. Fattar ingenting?!

Nim

Newyorkmamman sa...

Mac har så snygga prylar. Synd att jag är en PC människa annars hade jag gärna köpt mig en stilig Mac Book. Varför ska det vara så svårt att tillverka en stajlad PC??