onsdag, februari 03, 2010

Rödstrumpor

Tjohoo! Här är jag igen. Det har bara varit så mycket så jag har inte hunnit eller orkat med bloggandet. Förra veckan hade jag förutom jobbet två kvällsmöten (urk) och helgen flög förbi som vanligt.


I fredags kväll stod jag vid spisen och lagade mat till min svågers kalas som var i lördags. Han fyller trettio år. Ja, jag tittade på "Let's dance" först såklart!


Sen var det bara till att stiga upp tidigt på lördag och fortsätta laga mat innan det var dags att åka till kalaset som var jättetrevligt. Min syster hade givetvis också lagat mat och tillsammans blev det detta smaskiga buffébord:



Detta kort gjorde jag till svågern:




Denna veckan håller jag på med en facklig utbildning i Göteborg. Den är i fyra dagar och idag, efter tredje dagen,är jag riktigt mör i huvudet. Det är många lagar och paragrafer att lära sig...

Men jag känner att det är en bra kurs och det är faktiskt mer intressant än vad det låter med alla dessa lagar och paragrafer. Och kollektivavtal.

Det är också kul att träffa lite nytt folk och vi är faktiskt ett gôtt gäng som sitter bänkade i Kommunals studierum långa dagar. Tur är väl det!

Återigen blir jag påmind om vad fackföreningarna har åstadkommit i detta land de senaste hundra åren. Facket är bra, helt enkelt!

Oj, nu kände jag att rödstrumpan började klia lite... Jag byter ämne!

S N Ö, S N Ö, S N Ö.......

Nu är jag riktigt trött på det! Nu räcker det! Hit med lite vår vetja!

I morgon ska jag äntligen gå till kören! Jippi!!! Jag har ju inte varit med på hela hösten men nu ÄNTLIGEN är det dags att börja sjunga igen!

Ha de gôtt!!!

2 kommentarer:

Nim sa...

Usch vilken läskig bild! Tyckte gästerna om dina fingrar, dom kanske fick lite ketchup till?

camillos sa...

Nja, senap passar bättre...