söndag, maj 24, 2009

Klockan 03.54

I går hade vi en trevlig eftermiddag o kväll med bio och restaurang. Det blev en sen kväll. Jag sa godnatt till sonen klockan ett och klockan två somnade jag med min bok i ansiktet.


Klockan 03.54 vaknade jag med ett ryck då min sons mobiltelefon ringer. Jag sprang till köket där min son stod med mobilen i handen och ett knappt vaket, förvånat ansikte. Han räckte över telefonen till mig och gick och lade sig igen när telefonen piper och talar om att det finns ett meddelande inspelat på telefonsvararen.


Jag ringde direkt upp telefonsvararen och jag hörde så någon ynglings röst som vrålar och fnissar. Jag har fått för mig att rösten vrålar: DÖÖÖÖÖÖÖ, men sonen säger idag att det mer låter som ÖHHHHH.


Hur som helst så kunde jag inte somna om efter att ha hört det hemska meddelandet från "skyddat nummer". Jag låg vaken till klockan sex!!!


Två jobbiga timmar då jag gick från trötthet till klarvakenhet, från ilska till rädsla...


Tänk om någon faktiskt vill min lilla ängel något illa! *rädd*


Eller var det bara busungar som busringde? *förbannad som f-n*


Jag bestämde mig någon gång i ottan att jag minsann skulle ringa till polisen, men efter att ha pressat sonen vid frukostbordet så lade jag ner det. Det är ingen som hotar honom, det har visserligen ringt från skyddat nummer några gånger men ingen har sagt något dumt i luren förut. Säger han.


Men händer det igen så kan jag numret till polisen...

Så, jag sov lite längre än vanligt idag efter nattens bravader. Jag drack kaffe och satte på en maskin tvätt. Sen åkte jag och sonen och min pappa vår vanliga runda, till farfars grav och sen till glasscaféet.

Sen efter att ha handlat lite på Willys stack vi in till sonens favoritaffär, Teknikmagasinet. Han köpte några kontakter.


Det var början på resten av denna dagen, kan man säga. För sen har vi bara hållt på med kontakter, kablar och scarthubbar h e l a långa dagen...


Sonens idé är att koppla en liten apparat (som vi har för att föra över gamla VHS-band till DVD) via tv:n och vidare till PlayStation3:an så att han kan spela in när han spelar Guitar Hero. Han har kollat ett klipp på Youtube, så han visste precis hur det skulle kopplas.

Trodde han ja. Vi har till och med bytt tv-apparater, sonen och jag. (Vi har nämligen en tjockTV i varje rum här hemma... Plus en lite 14-tummare som bara samlar damm.)


Men vi har trots mycket möda och besvär inte fått ordning på det. I alla fall inte helt och hållet.




I morgon får sonen fortsätta själv...




2 kommentarer:

Anna sa...

Verkar som om ni har vissa kontaktsvårigheter, skulle man väl kunna säga... =)

camillos sa...

Mmm, vi söker kontakt...;)