söndag, april 18, 2010

När de nio liven är slut...

I fredags var det dags att avliva min pappas ena katt. Jag åkte med henne till veterinären och efter att hon fått en första sövande spruta lämnade jag henne där.

Fy vad jobbigt. Jag vet att det var det enda alternativet men det känns jobbigt att jag/vi kan avgöra att hon ska lämna jordelivet bara så där.

Pappas andra katt fick flytta hem till min bror på kvällen. Han är så go den katten. Han heter Zlatan och han är egentligen min sons och min mammas katt. Sonen ville så gärna behålla honom när han föddes men då hade vi redan två katter så mormor sa att han kunde få bo hos henne.

Det var ju väldigt praktiskt med tanke på att mormor då bodde på andra våningen så sonen kunde hälsa på sin katt varje dag.

I går köpte jag till slut majblommor av MBF's dotter A. Hon skulle spela fotboll här i byn så jag passade på att åka dit och heja på. Men vad det blåste!!! Tjejerna fick jaga bollen extra mycket eftersom att vinden tog tag i bollen.

När jag kom hem märkte jag att min torkvinda hade blåst sönder. Röret hade gått av på mitten... Min tvättkasse hade blåst iväg och nu hänger den högt uppe i ett träd tvärs över vägen. Jag ska göra ett försök att få ner den sen...
Idag ska vi hem till sonens farmor och äta middag. Vi ska äta Flygande Jacob, en rätt som sonens pappa tyckte mycket om. Vi brukar samlas hemma hos farmor runt det som skulle varit sonens pappas födelsedag. Två av farbröderna med familjer kommer med den tredje kommer inte med idag. Idag är det faktiskt min farfars födelsedag. Jag tror att han skulle ha blivit 102 år idag om han levat.

Innan vi åker till farmor tänkte jag försöka hinna åka till Allum. Jag måste ha nya skor NU.

Hej svejs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...ursäkta, men jag skrattar åt tvättpåsen som blåst i väg och sitter i trädet. =) Ja, jädrar vad det blåste igår!

Vad mysigt att ni träffas så med familjen och släkten. :) Kram Ellinor

camillos sa...

Hrmm, påsen hänger kvar ännu...Den hänger helt enkelt för högt och jag tänker inte bjuda grannarna på den showen!