onsdag, april 21, 2010

Katten och huset

Min söta lilla katt Lisa brukar alltid sova hos mig men i går kväll gjorde hon inte det. Jag brukar ropa på henne när jag har lagt mig och då kommer hon alltid springandes för en liten stunds kel innan hon lägger sig tillrätta vid mina fötter.

Om hon är ute på kvällen brukar hon stå vid ytterdörren och skrapa och jama så jag alltid måste lägga från mig min bok och gå och släppa in henne.

Men inte i går. Jag blev lite orolig... Så när jag vaknade i morse och hörde det välbekanta skrapandet utanför min sovrumsfönster blev jag glad och när sonen släppte in henne skuttade hon av glädje direkt till min säng.


Visst är hon gullig? Hon är ju faktiskt vår tredje familjemedlem!

I går hade vi besök av en mäklare för en värdering av vårt hus och liksom allt annat som har hänt efter pappas bortgång så var det en spänning som släppte när han var färdig.
Men nu vet vi hur vi ska fortsätta med försäljningen av huset i alla fall. Hoppas att allt går i lås!!! Håll tummarna!
Nu är det dags att åka till jobbet. Hej svejs!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja man blir orolig när inte katten gör som den brukar. Samma här!! Lycka till med huset och allt, det måste vara mycket omrking dig just nu. Kram Ellinor