onsdag, april 14, 2010

Livets berg- och dalbana

Ojoj, vilka dagar jag har haft! Det har varit värsta berg- och dalbanan, upp och ner hela tiden.

Det som var mest upp var väl att jag äntligen fick mina pengar från försäkringskassan!!! Så jag och sonen åkte till Högsbo 421 för att inhandla vårskor till mig. Innan jag fick mina pengar var jag ganska sugen på att ringa lönetanten på kommunen och be henne köpa skor till mig. Det var ju ändå hon som glömde sjukanmäla mig...

Fast jag måste säga att jag är en jäkel på att laga god mat av typ ingenting. Jag och Cajsa Warg liksom.
Men nu behöver jag inte det eftersom att jag och sonen passade på att handla mat på Maxi när vi ändå var i Högsbo. För några skor hittade jag inte.

Jag är nog den enda kvinnan jag känner till som hatar att handla skor. Och väskor. Och plånböcker. Jag brukar ärva lillasysters handväskor och plånböcker och det duger så bra så.

Ni som känner mig vet ju att jag och sonen inte kan åka till Högsbo 421 utan att gå in i sonens absoluta älsklingsaffär MediaMarkt. Denna gång strosade vi runt i de ganska folktomma gångarna och tittade på allt möjligt. Vi knappade på datorer, vände på blueray-spelare och stod och suktade vid Mac-hörnan.

Jag måste bara visa vad vi såg bland de vita, moderna tvättmaskinerna:


Men HALLÅ!!!

VEM köper en grisrosa tvättmaskin med kylskåpslucka OCH handfat?????

Idag gick berg- och dalbanan väldigt fort, backe upp och backe ner. Men det är för jobbigt och långtråkigt att förklara. Fast jag kan säga som så här; efter att ha firat ner urnan med min älskade pappas aska i jorden, fikat med alla syskonen och några syskonbarn, gjort bouppteckning så behövde jag INTE komma hem till huset bara för att upptäcka att vi inte hade något vatten.


Efter många om och men och många tårar drog jag, sonen och brorsan upp två ca 40-metersslangar ur brunnen. Brorsan rensade lite, jag åkte och köpte två 25-litersdunkar som jag åkte till tappen och fyllde på med rent, kallt och tungt vatten, ner med slangarna igen, fyllde systemet med nytt vatten och efter en stund kom det åter vatten i våra kranar i huset.

Sen ska vi inte snacka om hur vi såg ut! Ojoj, så skitiga vi var...

Jaha, efter en sån händelserik dag ska jag slänga mig i soffan och bara vara glad för att jag inte slängde mig från någon bro tidigare idag.

Jag vann i alla fall 25 kronor X 2 på en trisslott idag. Grymt, va?





2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är riktigt stark och en mycket härlig människa som klarar av vardagen som det är. Du skriver väldigt bra och roande och jag skrattade gott åt den rosa tvättmaskinen. Förstår inte heller vem som skulle vilja köpa en sådan???!!
Kramar till dig/ Ellinor

camillos sa...

Tack Ellinor! När berg- och dalbanan åker så är det ju bara till att åka med. Till slut, nån gång, kanske man kan hoppa över till farfars-bilar och bara njuta av åkturen. Då ska jag tuta hela vägen! Kram på dig med Ellinor!