söndag, april 11, 2010

Många bilder blir det...

I dag är en sån dag då jag har tagit mig i kragen. Jag har storstädat badrummet och diskat.


Jag har beställt 396 bilder till framkallning. Det var de sista 396 bilderna från 2008 som ännu inte blivit framkallade.


2009 års bilder ska också beställas, men en sak i taget. Först ska ju alla de 396 bilderna sorteras och sättas in i album innan jag kan beställa några nya. Undrar hur många bilder det bidde 2009?


Idag har jag också tagit tag i mitt tvättberg som nu sakta men säkert krymper.

Det bästa av allt är att tvätten hänger ute på torkvindan i solskenet och den lätta vinden. Det är något alldeles speciellt med att hänga tvätt ute.



Sen var jag hemma hos min kära syster och hennes man som hade köpt en ny dator. De ville ha hjälp av mig med installationen. De propsade på att jag skulle stanna kvar och äta med dem eftersom att de precis var på väg ner till grannen för att grilla.


Mycket sugen blev jag men hur skulle det se ut när jag kom hem och sonens mage började kurra? "Jag har redan ätit..."

Näpp, årets första grillning fick vänta och istället gjorde jag pepparbiff med stekta delikatesspotatisar och bearnaisesås och lite grönt. Jodå, det var riktigt gott!


Nu ska jag fortsätta dagen med att sätta mig framför tv:n. Hrm hrm, jag som hade tagit mig i kragen idag...


Jag ska faktiskt sätta mig på min lilla motionscykel/klädhängare och trampa medan jag ser på tv. Jag får ju passa på när jag ändå har tagit mig i kragen....
Så det så!

3 kommentarer:

Ellabellas vardag sa...

Åh vilken god mat det låter som, jag själv gjorde pastasallad- det var gott det med.

Låter som om du kommer ha mycket att göra med alla foton. Menar du att du beställt så många som du tagit digitalt? Men vad kul iaf. Alltid roligt med kort!! Kram

camillos sa...

Ja, jag försöker att framkalla nästan alla mina digitala bilder och det är en hel del. De 396 som jag nu har beställt är bara från augusti-december 2008....

Anonym sa...

Testar att skicka en kommentar.