söndag, mars 08, 2009

Varning för tuppen!

Snälla, snälla, snälla, snälla, låt mig inte höra Caroline's låt igen!!! Framför allt vill jag inte titta på henne igen! Såg ni henne på melodifestivalen? När hon stod där och sjöng så betedde hon sig som en tupp så som hon sprätte med benen. Kuckeliku!


När hon senare stod och väntade på resultatet av omröstningen betedde hon sig som en bångstyrig sexåring med sina grimaser och utfall med armar och ben...

Men Petra Mede är ju bara såå bra! Hon är ju rolig som bara den och hon pratar tydligare än någon annan programledare någonsin gjort.

Idag sitter jag nog mest i min lilla vrå och scrappar. Mässan i går var en kick! Efter mässan har jag redan scrappat tre sidor till mitt album och ett födelsedagskort. Sen har jag påbörjat ett annat kort till en kompis som fyller 40 snart.

Jag har en lång lista på personer som jag ska göra kort till. I min släkt och vänskapskrets är det populärt att fylla år i mars och april. Det är nog vanligt i alla familjer, tror jag. Alla dessa midsommarbarn...
Själv är jag ett nyårsbarn!

Jag har också upptäckt att jag är en bokmal. Hur gick det till? Åldern? Förr läste jag inte alltför ofta, men nu måste jag ha en bra bok på nattduksbordet.
Äh, jag vet nog varför. Förr försökte jag läsa romaner med sliskiga kärlekshistorier, men det är ju inte min grej! Jag vill bara läsa spännande böcker. Jag har läst alla Henning Mankell's böcker och Camilla Läckberg's också. Camilla Läckbergs senaste, sjöjungfrun, var riktigt bra!
Jag älskade också Dan Brown's böcker, tex DaVincikoden.
Jag har försökt mig på Liza Marklund, men det går bara inte. Hon skriver för tråkigt...

Måste gå nu för sonen sitter och väntar på att jag ska bli klar. Vi ska nämligen åka en sväng som vi brukar göra ibland. Först blir det till min farfars grav för att kolla till den och sen blir det Triumphglass i Sävedalen där vi brukar köpa den underbart goda yoghurtglassen med bär på. Mums!

Hej hej!

Inga kommentarer: