fredag, mars 20, 2009

Vårdagjämning!

Idag är det vårdagjämning! Och det känns! Visst är det fantastiskt med den goa varma solen? Jag som har varit på fackutbildning i tre dagar har bara fått njuta av den genom fönstret, men idag fick jag mer chans att njuta av den. Men, attans vad kallt det blev när solen försvann...

Jag gick en sväng i trädgården och då hittade jag detta:

En knopp! Det är inte vilken knopp som helst, utan en pionknopp. Den är så fin där den sticker upp likt en röd raket ur jorden bland ogräs och fjolårets torra kvistar! Tänk att den ska växa upp och förgylla min trädgård med sin prakt och underbara doft! Jag längtar!

I kväll ska sonens kompis sova över vilket betyder att jag får hela kvällen för mig själv. Då ska jag nog sitta och scrappa eller göra några kort! Fast risken finns att jag somnar i soffan för jag är såå trött...

Om sonens förkylning är över helt och hållet ska vi åka med till Trollhättan för att hälsa på den nya lilla kusinen på söndag!

Nu ska jag förbereda kvällens middag; taco's, som vi (nästan) alltid äter på fredagar........

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu ljuger du allt, det där om Tacos:en. Det ÄR väl varje...Nim