torsdag, mars 05, 2009

Innebandy

Sonen sa igår att han vill börja spela innebandy. Kul! Han spelade fotboll i många år men slutade med det bland annat för att när de gick över till elvamannalag så kom en hel del nya regler som tränarna liksom glömde att lära ut till killarna. Bland annat offsideregeln som är milt sagt krånglig. När han råkade hamna offside så fick han bara skäll. Men hur ska man veta när man är offside när man inte har lärt sig reglerna?


När han slutade med fotbollen så pratade han om att börja i innebandy men det blev inte av. Han ville inte hoppa in i ett lag när de andra har spelat ihop så länge, och det kan man ju förstå. Han började faktiskt spela piano i stället.
Men nu vill han börja för att han har flera kompisar som spelar.


Jaha, då ska man köra till matcher i tid och otid, igen! Men vad gör man inte för sitt barn!

Nu ska jag iväg och ha en HLR-kurs. Jag är instruktör och det är faktiskt riktigt kul! Jag ska bara läsa lite i min bok, för det var ett tag sedan som jag hade en kurs.

I kväll blir det kören, jippi!!! Elviskonserten närmar sig!

Hej svejs!

Inga kommentarer: