tisdag, mars 10, 2009

Målarfärg och chocolat

-Hjälp!

-Hjälp, sa jag!

Sen var det tyst.

Det var mina hibiskusar som ropade på mig. Fast nu e dom döda, uttorkade och kala. Men de tittar fram där bakom varsin gardin i vardagsrummet med sina nakna grenar. Oops... Hibiskus som ändå är min favoritblomma. De brukar se ut så här annars:Dags att skaffa lite nytt grönt till mina fönster alltså!

Just nu lyssnar jag på soundtrck från filmen Chocolat. Jag gillar den filmen, kanske mest för att snygga Jonny Depp är med, men när jag såg filmen föll jag såå för musiken! Jag har haft besvär med att få tag på skivan må ni tro! Filmmusik finns inte precis i alla skivaffärer, men till slut hittade jag den på nätet.
Kanske ska ta och titta på filmen igen...

Jag var i affären nyss och provsmakade kaffe. Damen som bjöd på kaffet var väldans pratglad. Först berättade hon vad som fanns i sortimentet, bland annat koffeinfritt kaffe.
-"Är det verkligen gott?", frågade jag.
Jag vet inte precis om jag fick svar på frågan men helt plötsligt hade hon kommit in på kravodlat och miljön och bananer och stadsbor som har gott om pengar och allt möjligt.
Herregud vilket munläder, tänkte jag.
Hon hade nog druckit en himla massa koppar kaffe under dagen och gått i gång på det... Fast inte koffeinfritt då...

Nu ska jag måla taklister och det är inte så lätt som det låter. Ja, själva målandet är väl inget problem. Men den längsta listen är 4,10 meter lång! Nu har jag klätt ett par pallar i aluminiumfolie och lagt listerna där på. Så just nu är hela vardagsrummet blockerat av de där listerna.
Så, nu ska jag bara greppa penseln och öppna färgburken...

Jag funderar fortfarande på de där bilderna som försvann nånstans djupt i datorn på jobbet. Hmmm....

Hej svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, dom där himla bilderna.Om du undrar, vad tror du inte att jag undrar då...
Jag kan inte hjälpa, det är så bara. Man kan inte vara proffs på allt. och hemma hos oss, på vår gata i Ungern, så har vi inga datorer. Så det så! Vi använder akvarellfärg.