måndag, mars 30, 2009

Ilskan måste ut om ilskan ska ta slut!

Oj, vilken helg jag har haft! I söndags skulle jag upp tidigt för att sjunga med min underbara gospelkör i kyrkan och det kändes tufft att förlora en hel timme bara för att det blev sommartid! Men det var trevligt i kyrkan. Jag misstänker att prästen såg samma film som mig i lördags, "Keeping Mum". Det var en film med Rowan Atkinson (Mr Bean) som var kyrkoherde, som för att piffa upp sina predikningar tog med ett och annat skämt om Gud eller om präster.
Prästen i vår kyrka drog flera vitsar, bland annat: En medlem från kyrkorådet sa; - Innan kyrkoherden kom till vår församling visste vi inte vad synd var.
Hahaha.

När jag kom hem från kyrkan fick jag väcka sonen och sen drog vi till Allum för att handla en present. Sen åkte vi vidare till sonens farmor och epafarfar. Vi brukar träffas hemma hos dem vid denna tiden på året med alla sonens farbröder och familjer för en minnesstund, för att idag skulle sonens pappa ha fyllt 42 år. Då brukar vi äta flygande Jacob, för det tyckte han om för länge sedan.



Till dessert blev det en god kaloribomb, glass, grädde och coctailfrukter. Mums!

Tyvärr var inte sonens äldsta farbror med familj med för deras minsting spyyde i bilen på väg dit, så de vände och åkte hem. Vi vet inte om det var magsjuka eller om det beror på att han visst hade käkat kritor... Men det är ju dumt att chansa, speciellt när vi ska på gammelmormors begravning på torsdag...

Idag har jag haft en låång dag. En ilsken dag också. Det retar mig, för det är sällan jag blir så irriterad på jobbet! Men blir jag överkörd, så blir jag också ilsken!!!

Först jobbade jag ett vanligt arbetspass och sen var jag på personalmöte. Jag hade en halvtimma däremellan, då hann jag åka ner till gravarna och plantera lite vårfint.

När jag äntligen kom hem så var sonens farmor och epafarfar hemma. En av dem målade och den andra låg under en filt i soffan, gissa vem som gjorde vad?...
Jag visste att de skulle komma hem medan jag fortfarande var på jobbet, så jag ringde hem för att förbereda sonen. Gissa vad han föreslog? Att han skulle baka en kaka. Underbara unge!
Det var visserligen en mix som man "bara" blandar ihop, men ändå!

Vi höll på som tokstollar med att färdigställa bladen som ska vara i kyrkan på begravningen och till slut åkte farmor ner till Sibylla för då knorrade allas magar.

När de åkte hem hade jag missat "Familjen annorlunda" och halva "Saknad", så det blev inga tårar idag. Jag måste kolla in repriserna så jag får gråta lite...

Nu är jag trött! Godnatt!

Inga kommentarer: