söndag, mars 29, 2009

Earth Hour

I går kväll var det alltså "Earth Hour" och förberedde mig tidigt med att fylla på med värmeljus lite här och där. En kvart innan sagd tid släckte jag ner allt elektriskt och tände mina ljus. Det blev ju riktigt mysigt!






Vår närmsta granne släckte inte en enda lampa, men många andra hade släckt.
Kommunen hade gått ut stort med att de minsann skulle släcka gatubelysningen. I vår lilla backe var det släckt men inte nere vid länsvägen! Skäms, kommunen!


Jag gick ut för att riktigt känna mörkret, då lyste en grannes utelampa så starkt som aldrig förr...

Hoppas att denna timme gjorde någon nytta!

Jag måste faktiskt erkänna:

Jag släckte ALLT utom min tv.... Det var ju "Robinson"... Fy skäms på mig!







2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej kära kollega!
kul att du och många andra av våra arbetskamratet bloggar!!! då är jag inte ensam!!
fuskade oxå i lördags!, det var ju Robinson.

Ska försöka komma på onsdag. kram kram

Jo sa...

Haha, vi hade oxå TV:n på. Men alla lampor var släckta. Vi eldade i öppna spisen och tände värmeljus. Varför gör man inte det oftare?