lördag, mars 14, 2009

Gula kassar och rosa papper

I går var det dags för den efterlängtade trippen till Ullared. Jag och sonen åkte med pappa och sonens farmor. Vi hade visst prickat in en bra dag för det var alldeles lagom med folk i den enorma butiken. Det var så gott om plats så att man kunde köra med sig kundvagnen hela tiden. Annars brukar jag ställa i från mig den lite här och där för att man inte kommer fram annars.

Vi skulle köpa finkläder till sonen som snart ska konfirmera sig men han hittade ingen snygg skjorta. Så det fick bli en vanlig vit skjorta och en snygg slips i stället.

När han var klar med sina klädprovningar så satte han sig i det röda caféet medan jag gick vidare. Då ringde pappa och sa att han var klar och gick till kassan. Herregud, vad stressad jag kände mig då. Fast jag vet ju att han alltid är klar långt före oss. Han brukar gå ut och ta sig en korv och sätta sig på nån bänk och han hittar alltid någon att prata med.

När vi äntligen var klara så var vagnen överfull som vanligt... Men jag är så nöjd med mina inköp. Jag fick bland annat köpt en ny eltandborste, en ny hårfön, scrapbookalbum, presenter till mina tre syskonbarn som snart fyller år och en hel del annat så klart.

"Svärmor" köpte ett rattlås till mig!!! Ett sånt som är godkänt av försäkringsbolagen. Tack för det, Monica!!!
Kom och ta min bil nu, om ni kan!

Sonens bästa köp?

Här kommer det:


Ja ja, vad ska man säga...

Vägen hem från Ullared är den tråkigaste som finns! Dessutom var det dimmigt i de mörka skogarna så vägen mellan Ullared och motorvägen kändes extra lång eftersom att vi fick köra så långsamt.

Så här kan man summera gårdagen:


Idag har jag packat upp alla mina gula kassar vilket ledde till en del omorganisationer i mina skåp och lådor. Jag har också städat för brorsan och hans kära flickvän kanske kommer och fikar. Det är det bästa jag vet när någon ska komma hem till mig och jag vet om det innan. Då får jag fart och börjar städa.. Städa är ju något av det tråkigaste jag vet nämligen. Det finns ju så mycket annat roligt att sysselsätta sig med. Idag är jag sugen på att sitta vid scrapbordet hela dagen. Jag måste fortsätta göra kort till alla som snart fyller år.

Ett kort kan jag inte börja med för det ska bli till sonens nya kusin. Han eller hon var beräknad att komma till denna värld i går, men än så länge har han/hon inte kommit...
Så jag vet ju inte i vilken färg det kortet ska bli. För man kan ju inte göra rosa kort till en kille eller ett blått kort till en tjej, eller?...................

Nu kom jag att tänka på när min systers båda barn döptes. De döptes på samma dag när pojken var tre och ett halvt år och flickan var ett halvår gammal. Jag hade broderat doptavlor till båda barnen och när jag slog in dem i papper så valde jag medvetet ett flickigt papper till pojken och tvärtom. Minen på deras pappa när han öppnade paketen var minst sagt förvirrad. Hihihi. Och jag har det på film...

Så här såg den ena tavlan ut:



I kväll är det dags för melodifestivalsfinal så det får jag väl titta på. Fast det är ju inte samma känsla som förr, jag menar, det är ju inte ett dugg spännande nu när man redan vet vilka bidrag som är med och hur folk kommer att rösta.

Hej svejs!

Inga kommentarer: