lördag, december 11, 2010

Swengelska

Idag har jag jätteont i mina axlar och det beror på att jag var tvungen att putta på en bil som inte kunde komma loss i ishalkan igår. Fast innan det gjorde jag bort mig lite. Jag bjuder på det här i bloggen, så varsågoda!

Det började med att jag skulle ut med min bil från vår uppfart men våra takläggare hade ställt sin bil bakom min bil så jag fick be dem flytta sig. Våra takläggare är från Ungern, riktiga Ungern alltså, och bara den ena pratar hyfsad engelska. Men jag ropade upp mot taket på renaste swengelskan och frågade om de kunde flytta sin bil. Den ena killen (jag tror att det är han som pratar engelska) kom ner från taket och försökte flytta sin bil men den bara slirade. Och slirade.

Jag gjorde nåt påhittat tecken till honom för att undra om jag skulle putta men han skakade på huvudet och fortsatte försöka ända tills det började ryka lite om däcken. Då ropade han till sin kompis som fortfarande befann sig på taket och sen gick han och hämtade två plankor som han la bakom däcken. Sen kliade han sig lite i huvudet och det var då jag gjorde bort mig lite.

- Shall i putt?, sa jag...... Push, sa jag snabbt för att försöka rätta till mitt lilla swengelska fel...
-Yes, push, svarade han och jag började putta.

Men det var så halt under mina fötter så det gick inget vidare. Till slut kom den andra takläggaren ner och hjälpte till och då kom han till slut loss så jag äntligen kunde köra ut.
Så det är därför jag har så in i bänken ont i mina axlar idag...

Idag åkte jag ända hem till min bror som äntligen bytte däck på min bil! När jag lämnat av sonen hemma åkte jag till grannbyn där vår kör skulle sjunga på ett julcafé. Jag måste säga att det nog var den trevligaste publik vi någonsin haft nöjet att sjunga för. I publiken satt mest äldre män och kvinnor och de var så mysiga på nåt sätt. De såg glada ut och många sjöng med så fort de kunde, både männen och kvinnorna. Det var en härlig stämning!

Jag hoppas att vi får samma goa stämning i morgon då vår kör har julkonsert i kyrkan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaaaa riktiga Ungern!
Nim ( från fejkUngern )

camillos sa...

Tänkte väl att du skulle fatta det lilla interna skämtet! :-)