torsdag, december 09, 2010

Det är processen som är det viktiga!

Idag har vi varit kreativa på högskolan. Vi har jobbat med textil. Först tovade vi ull och det var första gången för mig. Jag hade en plan med mitt lilla konstverk men man kan säga såhär; planen sprack! Jag började med en bit skumgummi som jag klippte till och sen la jag på lager efter lager med ull.



Sen började det gå snett.





Kan du se vad det är?




Det fanns inte rätt färg men jag hittade på att den har på sig en tomtedräkt. Det skulle egentligen bli en sån här:


Jag har i alla fall lärt mig något i processen och det är det viktigaste. Jag har lärt mig de grundläggande principerna när det gäller tovning. Det du!



Sen fick vi göra band med olika knyttekniker:
Jag har också hunnit med en liten promenad på stan innan det var dags att åka hem och då var det redan mörkt...

Nu ska jag slänga ihop en spagetti med köttfärssås innan det är dags att åka till kören och öva, öva och öva inför söndagens julkonsert.

1 kommentar:

Vally sa...

Allt låter så trevligt och nu sjunger du för full hals.