lördag, maj 09, 2009

Jag älskar lördagar!

Jag älskar lördagar. För då kan jag sova ut utan att bli väckt av en ilsken alarmsignal, jag kan sitta länge vid mitt köksbord och dricka kaffe och lösa korsord (eller blogga som jag gör nu) och ändå har jag en hel lång dag kvar till att göra allt möjligt.

I eftermiddag kommer mina goa systerbarn hit och ska sova över, för deras föräldrar ska på 50-årsfest. 3-åriga tösen brukar sova med mig i min säng och 6-åriga killen brukar vilja sova på soffan. De har beställt taco's till middag. Det blir nog bra, för det vet jag att de små liven äter bra av.
Bäst att jag limmar igen locket till tvålen på toaletten... 6-åringen brukar nästan alltid roa sig med att späda ut tvålen med vatten nämligen...

Jag får väl gå och knacka på hos min nya granne idag. Det känns lite skumt än så länge. Jag och min bror äger huset tillsammans fast vi har två helt separata "lägenheter", vår pappa bor i en egen liten "lägenhet" på andra våningen.
Nu har brorsan flyttat till sin kärlek och har alltså hyrt ut sin del av huset. Till en kille som vi inte känner.
Jaja, det kan ju bli hur bra som helst.
Jag är ju bara van vid att ha brorsan där inne, vägg i vägg. Brorsan har en fantastisk timing, han brukar alltid komma in till mig när kaffet är klart eller maten står på bordet och då är det ju bara till att ta fram en ny kaffekopp eller tallrik till.
Dessutom har det varit väldigt praktiskt att ha brorsan i närheten när bilen har pajat, då har han fixat det!

Som sagt, det kan ju bli hur bra som helst med en ny granne, det är bara lite ovant...

Jag är sugen på att åka till IKEA, där har jag inte varit på länge. Men nu vill jag åka dit så att jag kan köpa ramar till min nymålade vita vägg i genomgångshallen. Det är så tomt och konstigt, i alla fall om man jämför med hur det såg ut förut (se mitt gamla inlägg myggan).
Jag kanske åker till IKEA i morgon när mina systerbarn har åkt hem.

Nä, nu ska jag nog hälla upp en kopp kaffe till och plocka fram lite nya korsord!

Kram!

1 kommentar:

Anna sa...

Frukost och korsord är alltid en bra kombination... =)