fredag, februari 04, 2011

Morrhår och ärtor

Natten till idag dog Lena Nyman. Idag sänder de en film som hon är med i, "Morrhår och ärtor". Har du sett den?



Jag har sett den flera gånger. Den är ganska gammal nu men jag tycker fortfarande att den är rolig. Förutom Lena Nyman så medverkar Gösta Ekman och Margareta Krook som är så bra i filmen.

En gång när sonen var liten, jag minns faktiskt inte riktigt hur gammal han var, såg vi filmen tillsammans. Om du har sett filmen kanske du kommer ihåg när Gösta Ekman ger några goda råd till pojken som spelar Lena Nyman. Rådet gällde ett tips på hur man kan ha ihjäl en person genom att klippa av kattens morrhår och gömma de i gröna ärtor och när offret åt upp ärtorna skulle morrhåren transporteras via blodet till hjärtat...ungerfär så var det om jag minns rätt. (Jag får väl se snart, för jag tittar faktiskt på filmen nu)

Dagen efter jag och sonen hade sett filmen fick jag syn på nåt ovanligt på vår lilla katt Smulan. Morrhåren på hennes ena sida var avklippta....



Hahaha, tur att vi inte hade några ärtor i frysen! Men morrhåren växte ut igen och nu kan man inte annat än skratta åt det, eller hur?

Lena Nyman...jag älskade henne i filmen "Drömkåken"!!!

Inga kommentarer: