fredag, maj 07, 2010

Gula kassar

Jaha, så har man då äntligen varit i sveriges mest kända varuhus, Gekås i Ullared! Sist vi var där var i somras och de hade gjort om en hel del sen sist. Men vi hittade det vi ville ha och fyllde snabbt en hel vagn med diverse fynd.



Jag är nog mest nöjd med att vi köpte nya täcken (det var på tiden), att jag köpte flera fotoalbum och att jag hittade två pocketböcker. Jag håller på med en bok nu som är lite halvtrist så jag hoppas att dessa är bättre:





Sonen gjorde många bra fynd idag. Han fick tag på en hel del kläder, även till den stundande skolavslutningen. När sonen var inne i provhytten och jag som vanligt stod utanför träffade jag en gammal kompis som liksom jag stod utanför sin sons provhytt. Det var ju kul att träffa henne men tyvärr hann vi inte prata så mycket om livet för vi hade fullt upp med alla klädköp.


Det är på varandras barn man ser att åren går, för hon var sig precis lik! Hennes äldsta son är ett halvår yngre än min son och nu var det dags för honom att konfirmera sig. Min son fick rysningar när jag nämnde att han konfirmerade sig förra året...


Annars så såg vi en kändis, ingen mindre än Morgan. Ja, det kanske bara ni vet som såg tv-serien om Gekås. Morgan är en kille som förut jobbade på lagret, lite speciell kan man säga. Men han fick så mycket positiva tillrop av alla som tittade så numera jobbar han även ute i butiken så att folk kan få en chans att prata med honom. Men jag lät bli. Så intressant var han ju inte... Bilden har jag hämtat på nätet för så pinsam kan man ju inte vara att man tar en smygbild inne på Gekås...




Vi plockade ihop lite grejer som vi ska ge till sonens epafarfar som har sin 60-årsfest i morgon. Vi har ju redan firat honom när vi var i fjällen så det här blir en liten extra present eftersom att han ska firas igen.


Jag brukar plocka till mig små grejer till min systers barn men denna gången köpte jag lite grejer till min syster i stället. Det är lite grejer som hon ska få av mig nästa gång hon känner sig lite deppig och klagar på att hon aldrig har något att göra. Hon är i och för sig en arbetande småbarnsmamma med ett hem att sköta så hon har alltid saker att göra. Men ibland kan hon behöva lite ensamtid och bara göra saker som hon kan/vill göra själv.


Jag kan ju inte avslöja vad det är för grejer ifall hon läser detta och förhoppningsvis så behöver hon inte få paketet på länge! Hihihi...

Nu ska jag sova en lång natt så jag orkar med festen i morgon. *man börjar ju bli gammal så man måste sova både före och efter fester*
Dagens kvitto blev inte såå långt, eller hur?






Inga kommentarer: