söndag, maj 16, 2010

Drömtydning

Idag har jag inte gjort någon nytta. Alls. Åhh, vad skönt!

Jag har sett en film som gick på tv. Jag har köpt pizza till middag. Jag har suttit vid datorn och letat recept. Jag fick en receptbok i julklapp med svamprecept.

Jag älskar ju inte svamp men däremot så hittade jag ett recept med tryffelolja som jag tänkte testa. Jag skulle köpa tryffelolja för att testa det receptet men en pytteflaska kostade typ 150:- så jag struntade i det.
Men nu har jag fått tryffelolja av sonens farmor. De hade en flaska som mest stod och samlade damm så vi hällde över i en liten glasflaska till mig.

Nu har jag hittat lite fler recept på nätet så en vacker dag ska jag prova. Sen öppnade jag tidningen Buffé från Ica och hittade några fler recept som jag ska testa. Någon dag.

Jag har funderat lite idag också. Det är så mycket som går runt i huvudet nu för tiden. Jag har funderat lite på mina drömmar. Jag drömde häromnatten att jag var på mötet som jag ska på först i morgon. Det är vår verksamhetschef som har kallat oss till mötet och jag har nog tänkt gå dit och ställa henne mot väggen. Vi är ungefär 150 barnskötare som så småningom ska kastas ut och jag hoppas att många kommer. I drömmen var chefen en skådespelare (minns inte vilken) och det var bara sex-sju personer som dök upp. Dessutom så var jag den enda fastanställda av dessa sex-sju. I drömmen skällde jag ut chefen för att hon inte lyckades få dit fler av oss barnskötare och jag kallade henne för feg.

Vad betyder nu detta då? Jag googlade "drömtydning" för skojs skull. Medans jag satt här vid datorn hade jag sällskap av min katt:

Jag kom till en sida där man kunde söka på olika ord. Jag sökte på ordet chef och där stod det att tala med en chef betyder "du ställs inför ett ställningstagande" och att se en chef betyder "förbättrade omständigheter".

Betyder detta att jag borde hålla käften på mötet? Så slipper jag ett ställningstagande och får istället förbättrade omständigheter?

Hmm, får nog fundera lite på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Drömtydning är intressant och nej jag tycker nog du ska säga något på mötet. . .

Fina bilder du tar!! :) Ellinor

Anonym sa...

Om det är den VC jag tror, så är jag i alla fall säker på att du har rätt i att vara arg o frustrerad. Däremot lär det inte hjälpa ett dyft att bli arg...

camillos sa...

Det var inte lätt att komma till tals på det där dj--la mötet... Men som sagt, det hjälper ändå inte att bli arg!