torsdag, juni 30, 2011

Kom an då!

Nu dj---ar! Idag köpte jag det bruna pulvret som jag nu har blandat med vatten i en sprayflaska. Jag har precis varit ute och sprutat lite här och där i trädgården. Det luktar allt annat än rosenvatten kan jag lova! Urk!
Lukten lägger sig snart men rådjuren kan fortfarande känna doften stanken.


Här är den stinkande flaskan!


Om jag har tur så hjälper detta mot ytterligare attacker från rådjuren. Det har hjälpt förut men jag har hört nånstans nångång att de minsann kan lista ut att det är samma medel jag sprutade på förra året. Men det tror jag inte på. Så...låt nu bli mina rosenknoppar!!!


INTE rådjursmat!




Här är en ros som klarat sig från rådjuren.


Pionen sjunger på sista versen men den är fortfarande ack så vacker!
Det var skönt att gå och pula i trädgården så här på kvällskvisten. Temperaturen var alldeles lagom!
Jag ser att regnmoln börjar hopa sig på himlen men det gör ingenting. Då slipper jag vattna!

En arbetsdag kvar denna veckan och jag slutar tidigt. Skönt! Meeeen vad segt det är nu på slutet. Jag jobbar i en vecka till och det känns som en evighet. Det känns som att midsommar var en brytpunkt och kroppen liksom stängde av. Hela kroppen skriker:

S E M E S T E R !!!!


2 kommentarer:

Marie A sa...

I går hade jag massor med knoppar på mina mörkröda astilbe, idag var det bara pinnar kvar. Hittade den lilla rackaren längre upp på tomten så jag jagade iväg den islket skrikande =((

camillos sa...

Jaa du...jag tror att mitt pulver regnade bort den natten. Idag upptäckte jag att en hel del rosenknoppar och alla mårbackapelargoner var uppätna. Till råga på allt såg jag rådjursmamman och hennes kid trippa så lugnt och fint här på gatan förut...