söndag, september 19, 2010

Min åsikt

Idag är det dags att gå till röstlokalen och rösta.

I år känns det väldigt osäkert hur utgången ska bli. Jag är i alla fall glad att alla politiska debatter inte tar allt utrymme i olika medier längre. Jag tycker att tvdebatterna bara går ut på att smutskasta varandra och att avbryta sin motståndare så mycket det bara går. Är det intressant? De kunde väl ändå få prata till punkt så man kan uppfatta deras åsikter.

Häromveckan brändes en valstuga ner i vår kommun. Det var nån på jobbet som frågade vilken valstuga det var. I detta fallet var det moderaternas, tror jag. Men det spelar ingen roll vem valstugan tillhör tycker jag. Även om det var sverigedemokraternas valstuga så tycker jag inte att det är okej att bränna ner den.


Vi bor faktiskt i ett demokratiskt land och även om jag inte tycker att sverigedemokraterna platsar i någon som helst styrande roll så har de rätt till sin åsikt.

Det är min åsikt.

Glöm för all del inte att rösta! :)

Inga kommentarer: