lördag, september 11, 2010

9/11

Idag är det nio år sedan den fruktansvärda attacken mot bland annat World Trade Center. Det är en sån dag som jag aldrig glömmer, troligen minns alla vad de gjorde den dagen. Jag slutade tidig den dagen och när jag kom hem ropade min bror från sin ytterdörr att jag skulle skynda mig och sätta på tv:n för något hemskt hade hänt. Jag kunde inte slita blicken från tv:n resten av den dagen. Jag såg när det andra tornet blev attackerat i direktsändning.

Jag minns att jag kände mig så hjälplös, jag ville hjälpa till, donera blod eller vad som helst men det var ju omöjligt där jag var på andra sidan atlanten.


Sonen som då var knappt sju år gammal kunde naturligtvis inte undgå allt som hände eftersom att jag satt där fastnaglad framför tv:n. Jag har sparat en teckning som han ritade den dagen.



Vad kommer du ihåg från den dagen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade jobbat morgon på flygplatsen, låg och vilade med Emil i magen. Vi renoverade vardagsrummet så tv:n stod i sovrummet vaknade till extra insatta nyheter..... Visste inte om det var dröm el verklighet...
Kram Ulle