torsdag, april 02, 2009

Ett sista farväl


Idag var vi på sonens gammelmormors begravning. Jag fasade lite över det därför att Björn Hedström som sjöng solo också sjöng på min mammas begravning. Det var visserligen inte samma sånger idag, men man vet aldrig hur påverkad man kan bli av alla minnen.

Det gick bra, det var en vacker och ljus ceremoni och Björns sång var så vacker och stämningsfull. Han sjöng så vackert och så starkt och han såg så "ljuv" ut när han sjöng. Han log med hela ansiktet och det gjorde det så himla vackert, jag satt nästan och log själv.

Sen är det så att jag har en lite störning. Jag räknar fönster. Eller rättare sagt mönster, men i en kyrka så är alla fönster i ett så vackert mönster. Ovanför altaret sken solen starkt in genom alla de 231 glasen...
Jag räknar inte alla glasen från 1 till 231, men jag räknar ett visst mönster och sen gångrar jag. Det var elva rutor gånger tre gånger sju. Jag vet, jag är lite knäpp...

Det enda som var lite jobbigt var när kistan skulle bäras ut av gammelmormors son och fem av hennes barnbarn.
Sen bar det i väg i procession till kyrkogården där kistan firades ner och vi tog ett sista farväl.
Det underbara vädret gjorde alltihop så ljust och fint!



Sen blev det smörgåstårta och kaffe med tårta i församlingshemmet. Då fick jag en chans att prata lite med sonens pappas kusiner en stund, vilket alltid är trevligt.

I kväll ska jag till kören!

Tralla-lalla-la!

Inga kommentarer: