torsdag, februari 26, 2009

Elvis

Kom nyss hem från kören som en ny människa! Det är så märkligt, eller kanske inte, men varje torsdag när jag ska till kören orkar jag nästan inte dra mig dit. Men jag går givetvis ändå. Väl där så blir jag så pigg! Det är ju såå kul att sjunga i kör!
Just nu håller vi på att sjunga Elvis-låtar inför en konsert med Göran Engman och Kettil Medelius. Det ser jag fram emot!!! Vår kör sjöng med dem på min födelsedag för snart ett och ett halvt år sedan och det var underbart! Äntligen ska vi få sjunga med dem igen!
Annars sjunger vår kör gospelmusik och det är också fantastiskt roligt.
Jag säger som en kille i vår kör sa en gång - Man behöver inte gå i terapi när man sjunger i kör.
Det är nog helt sant. Jag har visserligen aldrig gått i terapi och hoppas att jag slipper det i framtiden.

Det svåra när man kommer hem från kören är att varva ner. Just idag har jag en hel del sysslor. Jag bakar just nu en chokladkaka som sonen ska ha med sig till sin praoplats i morgon då det är hans sista dag där. Han har stortrivts på sin praoplats i en färgbutik.

Jag minns när jag praoade i en liten kapell- och presenningsfabrik i åttonde klass. Lustigt nog ligger den fabriken granne med sonens färgbutik. Jag var minsann ingen kaxig fjortonåring, så att komma in i en värld av snusande "gubbar" var lite jobbig. De var snälla mot mig men jag satt nog mest tyst i personalrummet under fikarasterna. Som tur var så jobbade det en tjej där så jag var mest med henne.
Jag minns att "gubbarna", som säker bara var ca 30-40 år, fick sin lön kontant i ett kuvert på fredagen. Själv fick jag ett presentkort i en skivaffär när jag slutade efter två veckor.

Nu ska jag gå och titta till kakan som står i ugnen.

Godnatt!

Inga kommentarer: