söndag, februari 22, 2009

Gummistövlar och cyklar

Ojdå, redan söndag kväll! Hur kan en helg gå så fort?

Fast jag har haft fullt upp. I går var vi återigen i det stora köpcentret, sonen och jag. Och min pappa. Nästan samma tripp som förra lördagen. Sonen sålde av resten av sina Playstation2-spel för 1950:-. Fasen vad rik han kände sig!
Tänk om en annan ändå hade nåt att sälja!...

Sen var jag tillbaka i den lilla butiken 3 för att fixa min mobil. Även denna gång var det en söt liten kille bakom disken, fast han hade lite andra förslag på vad man kan göra för att fixa mobilen.
Jag fick i alla fall låna ett batteri medan de ska kolla mitt batteri. Ska återkomma om ett par veckor.

Efter att ha avverkat både MediaMarkt och Biltema stannade vi på Maxi för att handla lite mat. Men titta vad jag handlade:

99 spänn kostade mina nya gummistövlar. Precis lagom. För de är ändå till jobbet och jag vägrar köpa några dyra stövlar till jobbet. Fast jag är ganska nöjd, är de inte fina? Jag brukar ha de nervikta för jag blir klaustrofobisk annars...

Knappt hemkommen från vår lilla tripp i butiker kom min systers man hit med de små söta barnen som moster skulle passa. Först fixade vi lite middag. På barnens begäran blev det fiskpinnar, makaroner , majs och ketchup. Tur att vi andra redan hade ätit på väg hem.

Här får i alla fall moster hjälp med matlagningen!


Idag gick sonen på bio med min väninnas dotter medan jag och min väninna gick och strosade på Kungsmässan. Det var klädaffärer och en och annan inredningsbutik.
Sen gick vi till hälsokosten där min väninna sökte efter något uppiggande. Nåt som hjälper när man är trött och slut.
Herregud, är det fler än jag som känner så?
Hon fick i alla fall rådet att köpa rosenrot. Det gjorde hon också.
Hmm, jag har faktiskt ett paket rosenrot i mitt skåp här hemma. Men inte har jag blivit piggare för det!
Jaså, man måste äta dem också? Jaha, det är samma sak som med motionscykeln. Den gör bara nytta om man cyklar på den. Tror jag. För använder den gör jag ofta. Den står här i vardagsrummet så att jag inte ska missa den. Jag brukar hänga min handväska på handtagen och den fungerar jättebra att hänga tvätt på...
Både jag och sonen brukar slå i våra tår på den också. Det är då det brukar komma såna där långa fula ramsor ur våra munnar.
Jag har faktiskt cyklat minst två gånger på den där förbaskade cykeln bara de senaste två veckorna. Äsch, jag går väl och plockar bort handväskor och tvätt på en gång och sätter mig och trampar lite!!!

Bye bye!

1 kommentar:

Anonym sa...

99 kronor for et par brukbara gummistövlar - vilket fynd! Jag föredrar också nervikta stövlar - dina nervikta ser grymma ut.

MalinB