lördag, februari 28, 2009

Öl och mojosås

I går var jag och sjutton andra glada tjejer från jobbet på restaurang för att fira Anna som fyllt trettio år. Det är ju kul att så många kunde följa med, fast vi satt vid ett långbord så man hade ingen chans att prata med alla. Men vi hade det väldigt trevligt vid min ända av bordet!
Jag skrattade så mycket så att det ibland gjorde ont i huvudet...
Så här i efterhand kan man ju skratta åt min mat, för det blev lite fel vid beställningen av våra rätter. Vi var tre som hade beställt samma som mig, men vi fick in en helt annan rätt. Fast jag hann stoppa den rätten för det var en saffranskryddad kycklingfilé med champinjonsås och jag äter varken saffran eller champinjoner...
Tjejerna mitt emot mig åt en pastarätt som doftade så gott medan jag satt och drack öl:


Det är alltid så, i alla fall för mig, att när man har förbeställt mat så blir man såå sugen på allt som de andra har beställt. Så när jag skulle göra min nya beställning tänkte jag att den där pestodoftande pastan säkert skulle gå fort att få in, så jag beställde den i stället.

Så medan de andra åt drack jag öl och väntade.


Och väntade.




Och väntade.




Sen kom min mat in:

Jag fick alltså in den rätt som jag från början hade beställt. Men det var ju såå gott! Väl värt att vänta på.
Ja så kan det gå när man är ute och har det hur trevligt som helst!





1 kommentar:

Jo sa...

Låter som ni hade en trevlig kväll!