torsdag, maj 03, 2012

Gospel

Det är torsdag kväll och jag har varit på kören och fyllt på med lite mer energi. Som att jag skulle behöva det? Denna varma dag har ju solen gjort sitt också.

Idag har vi finputsat på några låtar och vi har sjungit några goa gospellåtar, negro spirituals som det kallas. Gospeln har ju bland annat sitt ursprung hos de amerikanska slavarna som sjöng om frihet medan de slet på slavägarnas plantage.


Snart är det dags för vår årliga sommarkonsert som vi har ute i trädgården till byns prästgård, det ska bli kul! Men det går ju så fort nu...helt plötsligt är det dags!

Jag har hört att det kan vara svårt att kommentera på min blogg, är det nåt du märkt? Fast, vad dum jag är...om du inte kan kommentera kan du ju inte svara på den frågan. *hihi*
Hur som helst så blir jag alltid glad för kommentarer.


Hoppas att du får en go fredag! Det tänker jag ha. Mest på jobbet såklart eftersom att jag jobbar sent i morgon.
Kram!
Photobucket

3 kommentarer:

vally sa...

Önskar det goaste till dej också.
Absolut inte svårt att kommentera här.
Naturligtvis utesluter det inte att det kan vara jobbigt för någon annan.

Ellabellas vardag sa...

Nej det är inte svårt att kommentera här. Rätt enkelt faktiskt ...

camillos sa...

Vad bra!