onsdag, maj 02, 2012

Det är mycket månad kvar i slutet av lönen ibland

Detta månadsskifte var det många som ville åt min lön. Banken, vägföreningen, elbolaget, sopgubbarna m.m. Som att inte det var nog så besökte jag folktandvården idag för lite tandstensrens och polering och då ville de ha 820 spänn också. Sonen behöver nya skor och bilen måste tankas emellanåt.
Men vaddå, jag har mat i frysen och pasta i skafferiet. Och några kronor kvar på kontot.


På lördag ska jag som sagt gå ut på krogen med några gamla klasskamrater och jag är ju så billig i drift nuförtiden så det ska jag nog ha råd med. Vi ska träffas i stan men vi som åker här från byn ska träffas på den lokala puben först och sen ta bussen tillsammans. Det ska bli trevligt...men jag kan inte påstå att jag är stammis på den där puben. Det finns det gott om andra som är. Stammisar alltså.
Det händer att jag och sonen köper pizza där men längre in i lokalen brukar jag inte gå...

Idag har vi grillat tillsammans med min syster med familj, det var gott! Varmt och gott har det varit också, underbart!

En liten bild på vår kattunge slänger jag in idag också! Just nu lutar det åt att hon ska få heta Zingo, vad tror du om det?


Solvarma kramar!
Photobucket

3 kommentarer:

Anonym sa...

Toppennamn, lätt att ropa och fyndigt!

Ellabellas vardag sa...

Men gud så söt. :)

camillos sa...

Helena, vi har nog fastnat för Zingo. Än så länge.

Ellabella; hon är såå gullig! Och snart är hon min! ...och sonens.