måndag, mars 19, 2012

Nostalgitripp idag då

Jag satt och letade efter musik på Youtube för en stund sedan och jag klickade mig hit och dit när jag hamnade på en sida med en massa go musik från åttiotalet. En av låtarna har jag lyssnat på många, många gånger. En av gångerna minns jag så väl. Det var i min kära vänninnas flickrum, vi var väl sexton år (?). Vi hade precis blivit dumpade av våra pojkvänner och livet var väl allmänt trist. Pojkvännerna var kompisar och bodde väl i samma område om jag minns rätt. De bodde i alla fall i grannbyn och jag tror minsann att min blonda pojkvän gjorde slut precis innan jag skulle hoppa på bussen hem.
I väninnans flickrum lyssnade vi till denna låt och tårarna rann ner för mina unga kinder minns jag. Tänk, då trodde man att det där var ens livs största kärlek eller nåt. Så naivt, men de känslorna var ju äkta då.
I alla fall, här kommer låten:



Här kommer en annan låt som jag hittade, den gick varm på min stereo i mitt flickrum och jag minns att pappa tyckte att denna låten var lite tjatig och han brukade härma sången för att "retas".



Äsch, en till! Denna låt heter också Jump och den retade pappa ännu mer...



Några minnen som dyker upp här?
Photobucket

4 kommentarer:

Mia sa...

Fint inlägg! Som född 90-talist har jag egentligen inga minnen till dessa låtar, men till Scorpions-Wind of change, lärde jag mig vissla som femtonåring. Det blev min och min bästa väns "låt" (den gick varm på kareoken) och vi sa att vi alltid alltid ska vara bästa vänner.

camillos sa...

Ja den låten har man ju visslat till många gånger. Go musik!

Maria sa...

Jag ÄLSKAR Still loving you ♥

camillos sa...

Jag med Maria!