torsdag, juni 24, 2010

Mumsiga munkar!

Jag har fått en begagnad hushållsassistent. Den är bara några år gammal och knappt använd. Den är jättefin!

Så jag var bara tvungen att inviga den stora degskålen med dubbla vispar. Jag gjorde munkar. Inte donuts utan såna där krämiga med cocos runt om. Smeten ska nämligen vispas i tjugo minuter och vem orkar stå och hålla en vanlig elvisp så länge?

När min nya fina apparat hade vispat smeten i tjugo minuter såg den ut så här:

Vilken härlig konsistens!

Sen fick smeten stå kallt i två timmar.

Sen var det dags att skära smeten i rutor och rulla dem i en blandning av cocos och kakao.

Jag tog med mig ett stort fat till jobbet. Alla gick åt!

Mums!


Nu önskar jag
alla mina kära bloggläsare
en trevlig midsommar!!!

5 kommentarer:

jenny sa...

Tack igen för de GOOOOODA!! munkarna!
ha en skön midsommar!!
kram

Anonym sa...

Mumsfillibabba!
Kram Ulle

Jo sa...

Klart att alla gick åt, de var supergoda!

camillos sa...

;-)
Kul att de smakade gott! Nu vill jag testa och baka bröd i min nya maskin också. Det händer inte allt för ofta att jag bakar...

Anonym sa...

Mmmmums! Snalla lagg ut recept sa att jag kan gora munkar har I New York ocksa.