söndag, september 13, 2009

Tröttsamt är det...

Det har inte blivit ett enda blogginlägg på länge för jag har legat nerbäddad med en förkylning i kroppen. Jag är väl inte riktigt hundra ännu men det är på bättringsvägen känner jag. Idag är jag fortfarande lite yr och öm i lederna.




Jag har faktiskt inte ens orkat läsa. Typiskt, det hade varit praktiskt att passa på att läsa den supertråkiga boken om pedagogerna...




I går fick datorn fnatt. Igen.


Jag var tvungen att göra en total ominstallation på den. Igen. Tröttsamt.
Men det är inte slut med eländet. Såklart.




Idag ballade ett proppskåp ur.


Jag bor i ett äldre hus med lika gamla proppskåp... Det proppskåpet som tar emot den ingående strömmen sitter uppe på vinden. Det har sprakat och blixtrat om det förut, men idag gick det alltså sönder. Inte helt oväntat kanske.


Vi har fått tag på en elinstallatör som ska komma och titta på eländet i eftermiddag. Sen får vi se när det kan bli fixat.


Ojoj, det kan bli dyrt också!!!


Vi har viss ström kvar i huset, men givetvis inte till vattenpumpen...




Så idag kan vi inte använda vattnet. Vilket lyxproblem, va? Men det är faktiskt jobbigt att inte kunna spola på toaletten, duscha, diska, koka kaffe m.m.


Jag ska åka till min syster för att ta en dusch. Tur att hon bor nära!



Åh, vad jag önskar att jag kunde trycka på en knapp eller vifta med ett trollspö eller nåt så att jag vips sitter i en lägenhet och att huset är sålt!!!!! Undrar hur länge till man ska stå i den där bostadskön egentligen?


Inga kommentarer: