fredag, juni 26, 2009

Michael Jackson och en isig frys

I går tittade sonen bort mot mina underbara, vackra pioner och sa:

- Oj, vad fint det är när pionerna har slagit ut.



- Va, har vi ljusrosa pioner också?



- Och vita???



Men hallå, det hade vi förra sommaren också...



Men förra sommaren hade vi inte så mycket bär som i år. I år är plommonträdet överfullt av små fina frukter och krusbärsbusken fick jag binda upp lite i går för grenarna släpar i marken pga alla bär. Hoppas vi får behålla krusbären i år, förra året var det nåt djur som käkade upp dem...



I går försov jag mig. Igen. Andra gången på några veckor. Det är nog bara så att min kropp redan har tagit semester och hjärnan har stängt av sig. Jag kom iof bara en kvart för sent, men ändå! Tur att det är hyfsat lugnt på jobbet nu!



På kvällen var jag på afterwork med två kollegor och en fd kollega. Det blev en kväll med mat som var...sådär, öl som var kall och god, lite skvaller och en hel del skratt. Vi satt på uteserveringen hela kvällen, fast det var lite blåsigt, utan jacka. Skönt, då är det verkligen sommar!


Idag har jag arbetat tidigt skift, sen åkte jag till min syster för att passa hennes dotter när syrran skulle till skolan på inskolningssamtal med sin son som börjar i skolan till hösten. Tja, passa och passa... jag satt hos min systers granne och småpratade i en timma medan hennes barn och min systerdotter plaskade i en liten barnpool..


Vi pratade bland annat om Michael Jackson som gick bort i går. Jag fick höra det i morse av sonen per telefon och jag blev knappt chockad av det beskedet.

Han har ju varit väldigt sjuk länge, men det är ändå tragiskt. Han blev ju bara 50 år och många av hans år var väl knappt de bästa...


Men jag minns de bästa åren! Jag spelade in videon "Thriller" på video och det bandet gick varmt hemma hos oss. Jag älskade Michael Jackson på den tiden, jag var nog lite kär i honom! Han var ju så sööt och sjöng så bra!


Tyvärr ballade det ur för hans del när han började operera sig och när det kom fram att han var en pedofil. Då slutade jag älska Michael Jackson...






När jag kom hem så var det blött på golvet framför frysen... Sonen tog fram köttfärs förut och stängde nog inte dörren så noga...


Så det var bara till att sätta i gång och tömma frysen (och dumpa det i min pappas frys på andra våningen) och börja frosta av den. De har varit akut länge (hur det nu kan vara det) men om man hackar bort det värsta längst fram så klarar man sig i några dagar till! Men inte idag!


Tur att jag hade inhandlat den käcka påsen som man lägger in i frysen, som suger upp allt vatten. Man bara lägger påsen längst ner, ställer in ett kärl med varmt vatten och stänger dörren. Sen kan man slappna av och man slipper passa hela tiden och gå och torka upp på golvet.

Hoppas jag... Vi får väl se sen om den funkade så bra som de lovar...


Nu är min älskade brorsdotter på väg hit på besök så nu får jag nog sluta skriva här.


Ha en supertrevlig helg alla!!!

Inga kommentarer: