måndag, juni 15, 2009

Jag är inte kär i min bokhylla!

Ååh, vad jag blir trött på mig själv!




Jag vill göra om i mitt vardagsrum, men jag vet inte hur.




Nä, inte så!


Jag vet att jag ska slänga ut min bokhylla som står i mitt vardagsrum. Den står där mest för att reta mig, håna mig.




- Jag är en jätteful och omodern bokhylla, skriker den till mig så fort jag går förbi.


Men den var skitsnygg och modern när vi köpte den för 15-16 år sedan. Och dyr...



Nu vill jag ha nåt modernt.


Njae, kanske inte så heller. Det blir för många öppna hyllplan och för mycket ytor för mig att lägga saker på.





Det går inte.


Jag skulle mycket väl kunna slänga ut min gamla bokhylla redan idag om det inte vore för att den är full med glas och album som måste förvaras någonstans.


Nä, det måste inte vara ett vitrinskåp.


Inget fult skåp heller!


Jag ringer nog Simon och Thomas i alla fall.

Undrar om det finns nåt inredningsprogram som inte kostar något? Alla inredningsprogram som jag har tittat på gör såna omfattande renoveringar och ommöbleringar och de är givetvis inte gratis. Synd.
Jag kanske ska satsa på minimalistiskt och slänga ut all....nää, det går inte heller. Jag måste ju ha kvar alla mina album...
Tur att jag i alla fall inte är så kär i mina saker som de konstiga personerna jag såg på tv förut.

Det var en dokumentär som handlade om tre kvinnor som tillsammans med ett fyrtiotal personer på hela planeten som har en sexuell störning som kallas för objectum sexual. De blir alltså inte kära i människor, varken kvinnor eller män... De blir kära i så konstiga saker som staket, murar och broar.
Den ena kvinnan var pinsamt nog svensk och hon var gift (!) med Berlinmuren.
En annan kvinna från USA var gift med Eiffeltornet. Man fick se henne stå och hångla med Eiffeltornet och sjuk är inte det?!?! Men i sängkammaren fick hon nöja sig med en liten souvenirminiatyr av tornet...
B L Ä !!!
Jag får väl fundera vidare om mina bokhyllor tills vidare.
Godnatt!


Inga kommentarer: