måndag, juni 25, 2012

Pyssligt värre

Efter jobbet idag gick vi kollegor på smyckeskurs. Vi hade bara ett par timmar på oss så vi hann inte så mycket men ett armband fick jag till. Jag köpte med mig material hem så jag kan fortsätta göra fler armband hemma.
Jag har pysslat en del med att göra armband och halsband förut så jag har en del material hemma redan. Nu blev jag faktiskt sugen på att göra mer.
Jag gillar armband. Och ringar. Idag blev det ett litet gulligt armband i rosa och silver men det finns så många olika stilar att jobba med om man vill.

Här ligger mitt nya armband på mitt knä.

Men nu i kväll blir det inga fler armband gjorda för nu är jag trött. Kanske för att jag har jobbat en lång dag idag. Kanske för att jag sovit lite dåligt. Jag har hostat så hemskt på nätterna så jag ville nästan inte gå och lägga mig i går kväll. Men jag la många kuddar under huvudet och jag hostade faktiskt inte så hemskt mycket i natt.

Idag hade jag med mig ett gäng nybakta minicupcakes till jobbet. Sonen ifrågasatte genast storleken då han tycker att minicupcakes är för små men så här på en måndag kan det vara en lagom stor liten munsbit. Och varför kan man inte bjuda på något gott fast det "bara" är måndag?

Annars kan jag berätta att vi nu har bokat flyg till Spanien lite senare i höst. Det ska bli så härligt att åka bort och det blir ett lagom break några veckor efter sommarsemestern.

Må så gott!
Photobucket

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl just "tråkiga" dagar man ska äta något gott, som cupcakes till exempel.

Vilket fint armband, keep on doing! Jag har en länk till fina handgjorda smycken under "populära inlägg" på min blogg. Köpte ett halssmycke där som jag tycker så otroligt mycket om.

Semester i höst låter wonderful. Spanien=sol.

Helena Milton