måndag, juni 11, 2012

Halvårskontroll - på mig själv

Idag har jag varit tillbaka på sjukhuset för en halvårskontroll efter operationen. Idag träffade jag en dietist. Allt gick bra och mina värden var toppenbra, jag var och lämnade några rör med blod häromveckan.

Nu vill du väl höra lite siffror va?
Jag opererades 29 november 2011 men jag räknar från 8 november då jag påbörjade min pulverdiet inför operationen. Under de tre veckorna tappade jag tio kilo.
Mitt första återbesök var 20 januari 2012 (tio veckor från pulverdietstarten) och då hade jag tappat totalt 27 kilo och 20 centimeter runt midjan.
Idag, sju månader efter pulverdietstart har jag tappat totalt 50 kilo och 37 centimeter runt midjan. Dietisten sa att det är ovanligt mycket på ett halvår. De flesta som tappar så mycket kanske gör det på ett år.
Sjukt va? Prova själv med ett måttband runt din midja och lägg till 37 centimeter så får du se hur sjukt mycket det är!

För fyra månader sedan hoppade jag i mina gamla jeans och det såg ut så här!

Idag hoppade jag i jeansen igen och då såg det ut så här:



En sak som jag frågade dietisten idag var om mitt hår...jag håller på att tappa hår dagligen. Nu snackar vi inte ett enstaka strå som lossnar i borsten utan rejält med hår. Sådär så att jag nästan drar mig för att tvätta håret då det alltid lossnar mycket då och efteråt när jag borstar det.
Jag som alltid har haft tjockt hår...
Men den goa diestisten förklarade att det är helt normalt då kroppen är i svältläge nu och precis som en del kvinnor som ammar så behöver kroppen resurserna på andra ställen så håret prioriteras inte. Men det kommer att gå över och nytt hår kommer att växa ut.
Ja alltså, jag har inga kala fläckar eller så men jag känner ju att det är mindre hår än normalt.
Jag har köpt nåt naturläkemedel som är bra för hår och naglar så jag ska testa det. Om inte det funkar ska jag testa att tillsätta zink i tablettform.

Kram på dig!
Photobucket

9 kommentarer:

Marie A sa...

Oh my god! Rackarns vad du har försvunnit!! Nu måste du vara nöjd med dig själv, eller har du tänkt att det skall försvinna mycket till?
Jag hade varit överlycklig med hälften =))

Anneli sa...

Jag saknar ord och kan bara säga WOW!

britta sa...

du är verkligen duktig camilla som har kämpat så mycket jag har hör dina suckar o stön verkligen försökt att gå ner i vikt på egen hand. du har krymp och blivit smal sist men inte minst ( din mage har blivit mjuk som barnen säger :-) ) bravo.

Hanna Lans sa...

Det lilla (i dubbel bemärkelse) som man ser av dig, ser jättefint ut! Hoppas du är riktigt nöjd med dig själv!

Annika sa...

Du är grym! Stort grattis till allt ditt hårda slit! Du är superfin! Hoppas att vi kan ses snart! Stor kram YBF

Marie A sa...

Psst Glömde att säga att du strålar ;-) Superbra jobbat.

Anonym sa...

Heeelt otroligt å sååå fantastiskt Camilla! Du är ta mig tusan bäst!
Varm varm kram å hoppas att jag snart kan få krama dig på riktigt!
Älskar dig!
Ulle

Ellabellas vardag sa...

Herregud vilken skillnad! Ja du har allt kämpat och resultatet är STOOORT. Grattis till dig och hoppas du mår bra. Kram Ella

camillos sa...

Tusen tack för alla fina kommentarer, det värmer!

Jag mår oförskämt bra och jag ångrar inte för en sekund att jag gjorde operationen. Det enda jag ångrar är att jag inte vågade göra den tidigare...

Kram på er!!!