onsdag, augusti 03, 2011

Fred på jorden

Mitt broderi kom idag. Jag borde väl börja men i stället har jag börjat föra över gamla VHS-filmer till datorn. Just nu håller jag på med ett band från 1998 när sonen var tre och ett halvt år gammal. Jag filmade en hel del när han var liten. Tyvärr pratade jag hela tiden. Eller...jag försökte få sonen att säga och/eller göra vissa saker. Som till exempel sjunga en viss sång. Eller berätta nåt roligt. Jag sitter här vid min dator och fnissar. Jag är ju för fasiken värre än Sven Melander i vissa klipp. Vaddå ledande frågor...



Jaja...man lär sig av sina misstag. Eller?

Hur som helst så är jag helt uppslukad av detta projekt, att föra över filmer. Just nu i alla fall.
Jag som borde brodera. Jag som borde klippa färdigt gräsmattan. Jag som borde tvätta. Jag som borde diska. Jag som borde laga mat. Jag som borde måla klart väggarna i mitt blivande kök.

Äsch, jag har ju semester. Så jag gör vad jag vill.

Inga kommentarer: