torsdag, augusti 04, 2011

Bloggfika

I morgon är det dags för bloggfika då jag ska få träffa Newyorkmamman och Morran. Kanske några fler?

Newyorkmamman har jag känt sedan första klass i skolan för sisådär...många år sedan. Vi hade i alla fall en hemlig klubb i den övergivna stugan bredvid våra hus då jag var Ca och hon var Ka. Det var där vi testade att snusa yttepyttelite grovsnus som vi snodde från min brorsas snusdosa. Vi blev så yra i huvudet så vi fick hålla i oss i stugans väggar minns jag. Det var första och sista gången för mig. Undrar om Newyorkmamman har provat igen? *hihi*

Morran har jag aldrig träffat men jag har läst hennes blogg länge. Jag har till och med sett en intervju med henne på Youtube. Känns nästan som att jag har träffat henne.

Det här med att läsa bloggar är kul. Alla bloggar är så olika och när man läser en blogg skriven av någon man inte känner så känner man sig lite inbjuden till den lilla världen. Bloggens värld alltså. Eller också känns det nästan som man gör intrång. Eller att man snokar. För ibland är jag inne på nån blogg och då klickar jag mig vidare till en annan blogg som den personen har på sin blogglista och därifrån kanske jag klickar mig vidare igen. Och igen. Ja, du fattar? Cybervärlden är stor...

På både Newyorkmammans och Morrans bloggar är det en öppen inbjudan till bloggfikat så det kanske dyker upp massor av bloggare, i så fall är de säkert lika intressanta och intelligenta som dem.
Herregud, nu börjar jag bli lite nervös! Vad har jag att tillföra denna grupp av människor?
Vad ska jag ha på mig? Vilken väska ska jag ta? Var ska jag parkera?
Åh, alla dessa viktiga frågor...

Jag tar med mig själv som jag är. Och kameran. Absolut kameran med tanke på miljön vi ska vistas i. Och kanske nåt mer?

Vi ses! Eller?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Haha, vilken väska?! :) Med tanke på att det kanske kommer att regna, så föreslår jag något oömt.

Själv ska jag ta med lite extra pengar som ev. kommer spenderas i plantbutiken. Kanske finns det något som passar i min trädgård?

camillos sa...

Bra tips. Nya plantor får alltid plats!

Nim sa...

Bloggfika! Låter spännande, kommer ihåg när Mockapocka va på en sådan och tyckte att det va HUR kul som helst. Kommer du oxå tycka.

Hanna Lans sa...

Men varför följde inte Nim med?