onsdag, augusti 17, 2011

En liten saga kanske?

Det var en gång för länge sedan ( i går faktiskt) i landet Mini. Där fanns det åtta miniskruvar, en miniskruvmejsel, en miniram och en jättehand.



Det var väl en bra början på en saga? Inte? Nähä, men jag kan berätta att efter två plåster och en svullen handflata så har jag gett upp. Det blir ingen fortsättning på min saga om det ska vara på det här viset. Inte en chans. Nu snackar jag ändå bara om åtta miniskruvar, det är ju inte så många kan man tycka. Men redan efter den andra skruven började jag förstå vart det barkade hän. Det började göra ont i handen. När jag senare var tvungen att klistra på det andra plåstret var jag inte bara irriterad utan riktigt förbannad. Då fick miniskruvmejseln utvisas från landet Mini och jättehammaren från landet Verktygslådan invandrade. Det hjälpte inte. De sex sista skruvarna skruvades fast endast med jävlaranamma.

Så, nu överger jag landet Mini och väntar på att svullnaden har lagt sig och såren på mina fingrar läkts. Då kanske, kanske jag färdigställer sagan. Som kanske inte ska bli en saga. Som kanske ska bli en mattelåda. Eller också har jag hunnit bli så öm och förbannad så jag skickar hela landet Mini i soptunnan.

Så, nu vet du det!

1 kommentar:

Ellabellas vardag sa...

Hahaha.... kram :) ser fram emot en fortsättning.