måndag, mars 15, 2010

Inredning, utredning

Det har varit en fullspäckad vecka. Jag gick tillbaka till jobbet och där var det precis som vanligt med kvällsmöten och vikarier.

Det känns okej att jobba nu men jag känner verkligen att min normalt höga stresströskel är mycket lägre.



På söndag åker vi till Sälen för att fira sonens plastfarfar som fyller jämt. En av dagarna ska jag och sonen stå för middagsmaten så i fredags lagade jag en pasta-och kycklingrätt som jag har kikat på. Jag måste ju kolla om det smakar bra och om det är nåt att bjuda resten av familjen på. Rätten innehåller bland annat rosmarin och jag är lite skeptisk till just rosmarin.




Men det smakade riktigt gott, så nu vet jag vad mitt matbidrag blir!


I lördags var det i alla fall dags för melodifestivalsfinal och den tittade jag och sonen på hemma hos min syster med familj. Lillasyster bjöd på god mat och sen bänkade vi oss i soffan för att kolla in festivalen. Jag hade värsta nackspärren så lillasyster både masserade mig och värmde vetekudden till mig.


Jag tycker faktiskt att det var många bra bidrag med i finalen i år. Men jag tycker tyvärr inte att rätt låt vann. När jurygrupperna hade sagt sitt så ledde ju Salem al Fakir och det är allt en skön låt och en skön kille.



Min syster, som för övrigt helst hade röstat på Alcazar som tyvärr inte tog sig till finalen, hade stort bekymmer med vem hon skulle rösta på. Så hon testade att ringa på de flesta bidragen men det var stört omöjligt att komma fram. Till slut kom hon fram till Andreas Jonssons nummer, så han fick några röster av min syster.


Det konstigaste var att han inte fick ett enda poäng av svenska folket.

Inte konstigt att hon kom fram på det numret kanske...



I går åkte jag och sonen med min syster och hennes man till Bingolottos studio för att sitta i publiken. Där mötte vi också mina två äldsta systrar som är veteraner i sammanhanget.



Det var kul att se hur det ser ut och hur det funkar men jag vann ingenting på min lott. Inte sonen heller. Inte syrran och hennes man heller, fast de hade sex lotter. Nu fattar jag nog varför jag slutade spela Bingolotto.



Men Lotta Engberg var ju så himla käck och trevlig och det var även hennes gäster Simon och Tomas, de kända inredarna från TV3.




Tänk om man kunde få hem Simon och Tomas för en total omstyling av mitt hem! Det skulle vara himla trevligt.


Fast hallen som Gud glömde, min hall alltså, har jag börjat röja i. Min syster hjälpte mig i går med röjningen som resulterade i en hög ute på den snöklädda gräsmattan bestående av tre fulla säckar skräp, en garderob, en byrå och en skohylla. Och ett gräsligt paraplyställ.


Ut med det gamla, in med det nya! Men först måste svågern hjälpa mig med väggarna som inte blev färdigbyggda när brorsan gjorde ett röj i hallen för...många år sedan.


Idag fick jag i alla fall brevet från Försäkringskassan så att jag äntligen kan skicka in min begäran om sjukpenning för de veckor jag var hemma. Fast de ska väl utreda om jag har rätt till sjukpenning först. För det har man visst inte automatiskt bara för att man råkar ha ett läkarintyg...

Tja, annars så känns det fortfarande tungt och tomt och saknaden efter min kära pappa är enorm!!!!! Det känns så konstigt när jag tänker på att båda mina föräldrar har gått bort. Alldeles för tidigt också! Men jag tänker att där pappa är nu är det ljust och vackert och han har mamma vid sin sida.

Undrar om hon inte dansar balett för honom i himlen?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte mycket att säga men.....

Kram och kärlek kommer det här i alla fall!

Ulle bulle

camillos sa...

Puss o kram på dig Ulle bulle!