tisdag, mars 09, 2010

Eländes elände

Vet ni att saknad kan göra ont?


Det gör den.


De små fåglarna saknar nog också min pappa. Det var han som alltid såg till att hänga upp talgbollar i buskarna. Häromdagen fick jag syn på att de gröna näten hängde tomma och fåglarna var nog förvirrade.


Så jag köpte nya talgbollar och hängde upp. Sen lyckades jag knäppa denna bild:

Fin va? Vilken sorts fågel det är? Tja...en fågel tror jag.

Det är fortfarande många telefonsamtal som ska ringas om allt möjligt. Idag fick jag ringa till företaget som leverar olja till vårt hus för att be dem om en bättre avbetalningsplan. Det fick jag. Tur, för snart kommer väl elräkningen också. Sopräkningen har redan kommit...

Undrar om man kan leva på snö? Det finns det ju ialla fall gott om.

Det finns ett gammalt talesätt :

När det regnar manna från himlen har den fattige ingen sked.

Jag har ingen sked...

Till råga på allt så glömde min arbetsgivare att anmäla mig till Försäkringskassan, så det lär dröja innan jag får någon ersättning från dem.

Om två veckor åker jag och sonen på skidsemester. Jo tjena, vad dyrt det är!

Eländes elände.