måndag, november 02, 2009

Lilla pappa!



Jag sitter här i min fåtölj och tittar på tv-programmet om Gekås i Ullared. Det var väl inte det roligaste programmet, men den blonda lilla makeupartisten och hans lika blonda mamma var ganska roande.


En stund.


Typ en minut.


Sen blev det för mycket!!!


Jag älskar Gekås, detta varuhus med så låga priser och så mycket onödig skit som jag brukar handla! Jag brukar se till att åka dit minst två gånger om året.


Sist jag var där var i augusti i år, då åkte sonen och min pappa med. Vi gjorde som vi brukar göra, jag och sonen gick för oss och pappa gick för sig. När pappa var klar gjorde han som han brukar göra, han gick ut till bilen med sin kasse och sen satte han sig på en bänk för att prata med folk (han hittar alltid någon att prata med).

Fast denna gång gjorde han något nytt. Han skaffade sig en ny mobiltelefon på väg ut ut varuhuset. Där står alltid ett gäng försäljare från 3 eller Telenor eller vad de heter.

Pappa valde 3, för då kan vi ringa gratis till varandra. Han var såå mallig för sin nya snygga blåa mobiltelefon, det är en sån som på bilden:

Det hör till saken att pappa är pensionär, 70 år gammal faktiskt. Han har alltid haft en enkel mobiltelefon, en sån som man på sin höjd kan ringa telefonsamtal på. Ja, den senaste han hade var faktiskt med kamera och han kunde ta kort men behövde oftast hjälp med att visa upp sina tagna bilder.


Pappa fick en liten pik från sitt äldsta barnbarn för några veckor:

-Farfar! Nu har till och med mormor lärt sig sms:a, är det inte på tiden att du också lär dig?

Sagt och gjort! Nu har min lilla pappa äntligen lärt sig! Han har lärt sig både att läsa och skriva sms!


Idag hade pappa och min son sms-maraton berättade sonen alldeles nyss.


"När kommer du hem?", sms:ade pappa.


"Snart", svarade sonen.


"Jaha", svarade pappa.


"Haha", svarade sonen.


"Hihi", svarade pappa.


"Håhå", svarade sonen.


Och så vidare.


Tur att de sms:ar gratis till varandra!




3 kommentarer:

Ellabellas vardag sa...

Hahaha =)

Ebba sa...

Haha vad gulligt!! :)

camillos sa...

Ja, de är för gulliga! :-)