söndag, augusti 12, 2012

Sommarnatt

En varm augustikväll på folkparken. Festivalband på handleden. Raggarbilar, skinnvästar och lössnus.
Feststämning och glada människor. Ölburkar och fimpar fyller alla gräsmattor.
Snowstorm spelar sina hits på scenen, lika bra som alltid. Längst fram står jag, med armarna i luften. Jag sjunger med, hoppar i takt och klappar händerna. Folkmassan knuffas så jag ramlar över högtalaren hela tiden. Men man bara skrattar. Alla skrattar och har roligt.
Trubaduren spelar på dansbanan och folket sjunger med. Överallt dansas det.
Sent i den ljumma natten får man skjuts hem.

Känns det igen? Känns som i går, eller hur?

Vänta nu. Det var ju i går. I alla fall för min del.
I nån park i Hällesåker samlades över fem hundra glada människor.
Vi konstaterade att grabbarna i Snowstorn blivit "äldre" men det har väl inte vi?

Snowstorm

Mitt festivalband...


Fast nog är jag för gammal för en sådan sommarnatt. Det känns i alla fall så i min kropp idag...
Mina lår är väldigt ömma och blåslagna efter att ha stått längst fram när bandet spelade. Hela kroppen är trött efter en glad kväll om man säger så. Jag kom hem vid halv fyra-tiden, somnade väl klockan fyra. Likt förbannat vaknade jag klockan nio...då var jag inte pigg.

Men...efter flera koppar kaffe kändes det bättre. Då satte jag igång och bakade. Jag har blivit tillfrågad om jag kan baka cupcakes till bröllopet vi ska gå på i september. Det ska även vara en liten, liten tårta och därför provbakade jag idag. Jag ville kolla tekniker och smaker och prova recept. Allt smakade bra, men jag vet nu vad jag ska förbättra både vad det gäller tårtinnehållet och tekniken med dekorationerna.

Så här ser provtårtan ut:


Det blir lila dekorationer som ska matcha cupcakesen med blåbärsfrosting.

Trots att jag har varit lite trött idag så har jag också hunnit med att måla lite på huset och grilla med grannarna (syrran med familj). Nu ska jag bädda ner mig...och läsa en bok som jag måste läsa inför en föreläsning jag ska gå på med jobbet i morgon...

Sov sött!
Photobucket

3 kommentarer:

Nim sa...

Du har så många kreaktiva färdigheter på din lyra!

Blir lite avund. Om testtårtan blev så här fin, hur kommer inte den riktiga bli då?!

camillos sa...

Jag hoppas att den bli skitsnygg! 😊🎂

vally sa...

Nim har sagt det.