tisdag, augusti 21, 2012

När jag var liten...

Ganska ofta får man sig goa skratt när man jobbar med barn. Som idag, vid frukostbordet. Ett barn nämnde att hon hade en dator varpå ett annat barn sa "Va, har du en egen dator?".
När jag var liten hade jag ingen egen dator, sa jag.
Va? sa barnet.
När jag var liten hade min mamma ingen iPhone som jag kunde spela på, sa min kollega.
Va? sa barnet.
När jag var liten hade jag ingen egen tv, sa jag.
SHIT! sa barnet.

Känns som om jag är uppvuxen på stenåldern eller nåt. :)

Photobucket

4 kommentarer:

Maria sa...

När jag upplyser mina barn om det där så är alltid frågan:
Men vad gjorde du då???

Om de bara visste hur roligt jag hade när jag var liten!!

Ellabellas vardag sa...

Håller med ovanstående. Man lekte ju och hade iaf kul. :)

Ja, vad ska framtiden ta vägen?? ;) På vissa sätt är det ju bra, på andra sätt inte.

Nim sa...

Som när mina barn undrade om det fanns glass när jag va liten.

mockapocka sa...

Men det är ju ashäftigt! Som när min farfar berättade att de inte hade radio eller toalett när han var liten. Det tyckte jag var så fräckt. Det var då jag bestämde att jag skulle bli 104 år. Så att jag skulle få vara med om sådan utveckling och berätta just sådanan
saker för mina egna barn och barnbarn. Nu kan jag redan det :D
Fast jag ska bli 104 ändå.